גלישה נכונה

כללים לגלישה בטוחה ברשת:

  1. אף פעם אל תקבעו פגישה פָּנִים אל פָּנִים עם מישהו שהכרתם באינטרנט. באינטרנט יש הרבה אנשים זרים ואי אפשר לדעת מי הם באמת ואם הם רוצים להיות חברים שלנו או להזיק לנו. לכן, אף פעם לא נסכים להיפגש עם מישהו פנים אל פנים. אם מישהו מציע לנו להיפגש נָראה את זה מיד לאחד ההורים או לאדם מבוגר ונתייעץ אתו.
  2. אל תגלו פרטים מְזָהִים עליכם או על בני משפחתכם. אל תגלו פרטים מזהים לאנשים שאינכם מכירים בדיוק כמו שלא תגלו פרטים אישיים לאנשים זרים ברחוב. שם, כתובת, שם בית הספר, שמות ההורים, ומקום העבודה של ההורים הם פרטים אישיים ויש לשמור עליהם.
  3. קיבלתם מסר פוגע? קראו מיד לאדם מבוגר. אם קיבלתם הודעת דואר שגורמת לכם תחושה לא נעימה קראו מיד לאחד ההורים או למבוגר אחר והם יידעו מה לעשות כדי שזה לא יקרה שוב.
  4. אל תכתבו באינטרנט דברים מעליבים ופוגעים. אל תכתבו דברים שעלולים לפגוע במישהו, כמו שלא הייתם רוצים לקבל הודעות מעליבות בעצמכם.
  5. אל תגלו לאף אחד, מלבד ההורים, את הסיסמאות הסודיות שלכם. הסיסמאות הסודיות שלכם הן רק שלכם. אם תגלו אותן למישהו, הוא עלול להשתמש בהן ולהזיק לכם ולמחשב שלכם.
  6. אל תעבירו תמונות שלכם באינטרנט לאנשים שאתם לא מכירים. תמונה היא פרט מזהה בדיוק כמו שם או כתובת. אנשים שאתם לא מכירים עלולים להשתמש בתמונה שלכם ולפרסם אותה, ולעתים בצורה לא מחמיאה בכלל.
  7. אל תתקינו תוכנות או משחקים שמצאתם באינטרנט בלי ליווי מבוגר.

תוכנות רבות ומשחקים עלולים להכיל וירוסים ולהרוס את המחשב ברגע שמתקינים אותם. בנוסף, יש תוכנות ומשחקים שהם לא חוקיים. כדאי תמיד לשאול מבוגר אם תוכנה היא חוקית ואם הוא יכול לעזור לכם להתקין אותה.

גלשו בבטחה ובהנאה!

הגדרות כלליות כניסה למערכת